تاریخ انتشار: ۱۹:۴۱ - ۰۶ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد:

صحبت‌های سردار جباری درباره دیدارهای محرمانه رائفی‌پور و احمدی‌نژاد | حتی قبل از فوت رئیسی، قرار بود قالیباف راه او را ادامه بدهد

سردار ابراهیم جباری، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی‌امر در یک فایل صوتی درباره پشت‌پرده انتقادات علی‌اکبر رائفی‌پور به باقر قالیباف و رابطه‌اش با محمود احمدی‌نژاد سخن می‌گوید

صحبت‌های سردار جباری درباره دیدارهای محرمانه رائفی‌پور و احمدی‌نژاد |

رویداد ۲۴ | اخیراً یک فایل صوتی‌ منتشر شده است که در آن سردار جباری، فرمانده محافظان رهبری و فرمانده سابق سپاه حفاظت ولی‌امر حرف‌های مهمی درباره رائفی‌پور و قالیباف و آینده سیاسی قالیباف می‌زند. طبق گفته‌های سردار جباری، سخنرانی‌های رائفی‌پور علیه سران قوا و به‌خصوص قالیباف و همچنین دیدارهای محرمانه رائفی‌پور با محمود احمدی‌نژاد، فرمانده سابق حفاظت ولی‌امر را نگران کرده است. همچنین در این فایل که به نظر می‌رسد قبل از حادثه سقوط هلی‌کوپتر و درگذشت ابراهیم رئیسی ضبط شده، آقای جباری ضمن اطمینان ابراهیم رئیسی برای دو دور رئیس‌جمهور خواهد شد، می‌گوید بعد از رئیسی رئیس‌جمهوری مانند قالیباف لازم است.

سردار ابراهیم جباری از سال ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۱ فرماندهی یگان حفاظت از رهبر انقلاب را برعهده داشته است.

در این فایل صوتی سردار جباری در یک جلسه و ظاهراً در پاسخ به سئوال یکی از حضار درباره «اصطکاک» خودش با رائفی‌پور درباره علی‌اکبر رائفی‌پور و رابطه‌اش با محمود احمدی‌نژاد توضیح می‌دهد.

آقای جباری می‌گوید «ما وفتی دیدیدم آقای رائفی‌[پور] در جذب جوانان موفقه مخصوصا قشری که خیلی ارتباط با مسجد  و هیأت و نظام و انقلاب ندارن و گرفتاری‌های خاصی دارن ایشون رو دعوت کردیم و از ایشون استفاده کردیم، چند سال. تا امسال محرم... تا تقریبا سه چهار شب آخر خیلی ارتباط عمیق و صمیمی و رفت و آمد و موفق [داشتیم]»

سردار جباری در ادامه می‌گوید: «متاسفانه شب‌های آخر ایشون یک تعرضی کرد و یک انتقادات و حاشیه‌هایی به سران قوا داشت. خب به آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله اژه‌ای، آقای دکتر قالیباف [انتقاد داشت]. من یکی دو شب آخر به ایشون گفتم شما تو این صحبتاتون سران قوای نظام ما رو که مورد عنایتند و پرتلاش‌اند و خستگی‌ناپذیرند و دارن زحمت می‌کشن، رو شما کوبیدی. آیت‌الله رئیسی یه شخصیتی است که یک ویران‌سرا رو تحویل گرفته تا بازسازی کنه، طول می‌کشه...» اما مهم‌ترین کسی که جباری که از او دفاع می‌کند قالیباف است. او می‌گوید به رائفی‌پور گفته: «آقای دکتر قالیباف یک عنصر موفق و جهادیه که حضرت آقا علی‌الدوام از ایشان تقدیم و تحسین کردن، در مسئولیت‌های مختلف اعم از هوافضا، نیروی انتظامی، شهرداری، در هر مسئولیتی که عبور کردن مورد تقدیر و تجلیل حضرت آقا روحی فدا واقع شدن. من دیدم آقا ایشون رو یک عنصر جهادی می‌دونن. آقای قالیباف واقعا یک عنصر حاج‌قاسم‌صفت و حاج‌قاسم‌سیره است.» آقای جباری به نزدیکی سردار سلیمانی و قالیباف اشاره می‌کند و در ادامه می‌گوید «حاج قاسم [سلیمانی] برای جبهه مقاومت حاج باقر [قالیباف] را به میدان آورد. اگر ایشون نمی‌رفت، جبهه مقاومت دچار مشکل می‌شد. دو دولت روحانی و احمدی‌نژاد جبهه مقاومت رو یاری نکردن. حاج باقر همه توان و امکانات و ظرفیتش را جمع کرد سوریه برای کمک به حاج قاسم. و اگر این پشتیبانی نبود اون [سلیمانی] نمی‌توانست در اهداف بلندمدتش موفق باشه.» جباری این بحث‌ها را با رائفی‌پور می‌کند و از او می‌پرسد چرا قالیباف و دیگر سران قوا را مورد نقد قرار داده است؟ اما مسئله مهم چیز دیگری است. جباری از رائفی‌پور می‌پرسد «امشب هم آمدید از احمدی‌نژاد تعریف و تمجید کردید. آقای رائفی! احمدی‌نژاد ریلش را عوض کرده. یه مسیر دیگری می‌ره. اشون مثل اصلاح‌طلبا از گذشته انقلابی‌گری، ایثارگری و فداکاری پشیمان است. خب آدمی که مسیرش رو جدا کرده و اهداف دیگری دارد که حالا من نمی‌خوام به اون‌ها وارد بشم و من همیشه نگران این آدم هستم، شما این آدم را تطهیر کردی.» رائفی‌پور به جباری می‌گوید که نقدهایش به سران قوا را تکرار نمی‌کند و در مورد احمدی‌نژاد هم توضیح می‌دهد که «به شما قول می‌دهم به رودی تو یه صحبتی ایشون رو قهوه‌ایش کنم. قهوه‌ای کردن یعنی نجسش کنم، یعنی تخریبش کنم.» آقای جباری می‌گوید که «گفتیم بریم جلو ببینیم چی می‌شه اما من دلم شکسته بود و از این رفتار ناراحت بودم. افرادی هم به من زنگ می‌زدند که آقا چه خبره اونجا. این آقای رائفی پور اونجا داره سران قوا را می‌زنه، داره این اخمدی‌نزاد علیها ما علیه را تعریف و تمجید می‌کنه. اونجا مگه هیات شما نیست؟ گفتیم آره والا. متاسفیم و متاثریم.»


بیشتر بخوانید:

پشت پرده دعوای قالیباف و رائفی پور | جنگ افشاگری اصولگرایان نتیجه خالص سازی؟

مصاف‌های جدید مصاف | جایگاه هر یک از باندهای اصول‌گرا در مجلس آینده چیست؟

جدال رائفی پور و اصولگرایان بر سر فاکتور مالی هشتگ‌های توییتری/ پول هشتگ‌ها به جیب کسانی می‌رود؟


این اتفاقات باعث می‌شود جباری و رائفی‌پور حدود یک ماهی از هم خبر نداشته باشند. تماس بعدی را رائفی‌پور می‌گیرد و درخواست دیدار می‌کند. جباری می‌گوید که به موسسه مصاف نمی‌آید و بنابراین در منزل جباری قرار ملاقات گذاشته می‌شود. «مفصل صحبت کردیم. ایشان قبول کرد. ایشان گفت نگران من نباش. من منظوری نداشتم. گفتم خب شنیدم به کلی سری محرمانه با احمدی‌نژاد جلسه داشتی. برای چی رفتی؟ ما دوستی‌مان یک مبنایی داشته. اگر برخلاف او باشه [دوستی‌ای نخواهیم داشت] چون برای من خط قرمز، نظام و ولایت و رهبری وارزش‌های منه و اگه این‌ها آسیب ببینه من مسیرم را جدا می‌کنم. متعجب شد. چون اون زمان هیچکی نمی‌دونست. شروع کرد به توجیه کردن. که آره. ما رفتیم که پیشش که تعیفی بکنم از نقاط مثبتش بکنم و نقد بکنم اشتباهاتش. گفتم برادر او دویست‌‌ها [نامفهوم] را تو جیبش می‌ذاره. اون اصلا تو یه عالم دیگه است. اون الان خودش رو بعد از امام زمان می‌بینه. نمی‌دونم شاید بعدش یه انا ربکم الاعلیی چیزی بگه.» رائفی‌پور برای بار دوم قول می‌دهد که در یک سخنرانی، احمدی‌نژاد را «قهوه‌ای» کند. رائفی‌پور از خانه جباری می‌رود و چند ساعت بعد برمی‌گردد. «گفتش من الان جایی بودم در تو شهرری، [مرقد] شاه‌عبدالعظیم. اونجا بودم و یه عنصر اطلاعاتی با من قرار گذاشته بود و به من گفت تو که با جباری این‌قدر رفیقی، جباری اینه و یک تهمت ناروا که شایسته عناصر ضدانقلاب و خودشونه به من زد. من خیلی متاثر شدم. گفتم که عجب. این دروغه. گفت من می‌دونم می‌خواستم بهت بگم. من بلافاصه با یکی از مسئولین اطلاعاتی تماس گرفتم و گفتم داستان اینه. گفتن ایشون دروغ گفته و ما همچین آدمی در سیستم نداریم. اگر داره معرفی کنه که تا ما یقه‌اش را بگیریم.»

مسئول امینتی به جباری می‌گوید که چون او از سران قوا دفاع کرده، رائفی‌پور خواسته با چنین کاری جلوی او را بگیرد «شما را متوقف کنه، تو لاک خود بری و خلاصه دیگه این مسایل رو نگی و یجوری به انزوا کشیده بشی والا یقین داشته باش دروغ می‌گه»

جباری بعد از این داستان وارد دفاع از قالیباف می‌شود و از اینکه رائفی‌پور به قالیباف حمله می‌کند انتقاد می‌کند. او به برخی کارهای قالیباف در سمت‌هایش اشاره می‌کند و نکته جالب اینکه می‌گوید: «آیا پشت این صحنه، سرویس‌های جاسوسین؟و دارن خط می‌دن؟ چون نمی‌خوان مشکل کشور حل بشه. ما یه آدمی رو می‌خوایم که مشکل کشور رو حل کنه. فقر و گرفتاری رو در جامعه حل کنه.»

در ادامه سردار جباری به نکته مهمی اشاره می‌کند: «ما بعد از آیت‌الله رئیسی که این دو دوره رو گذروند، ایشالا دور بعد هم رای میاره، ما باز یکی کسی مثل آقای قالیباف رو می‌خوایم که راه رو ادامه بده»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
0
3
زمان انتخابات هاشمی احمدی نژاد هم همین شد
سر ازادی رای دادن ته دماوند هم رای دادن
بترسید از حرفی که قاضی زاده هاشمی زد
پیش پیش نگران قضیه ته خیابون بود ؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
1
4
چه خزعبلاتى اين توده ايها تحويل ملت ميدن
علی احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
2
8
خاک بر سر سرداری که میگوید به رائفی پور گفتم به احمدی نژاد حمله کنه وای بر شما نمک نشناس ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
1
6
امشب مجری برنامه شبکه دو خانم ....گفت کاندیدای جبهه انقلاب
چرا باید فقط به یک قشر بگن انقلابی در حالی شش تاشون انقلابی هستند
بهتر نیست 'مرکزی که بهشون وصل هستند بگن
کاندیدای امام صادقی ها
کاندیدای نهادها و ارگانها
کاندیدای اصولگرایان
کلندیدای اصلاح طلبان محافظه کار
کاندیدای اصلاح طلبان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
1
4
قالیباف تهران را ساختیم
تهران جای زندگیه؟
تهران را باختی
یه قطار برقی هوایی نذاشتی از لج احمدی کنار همت بزنن این ترافیک صبح و عصرشه
فلکه صادقیه را چون احمدی میخواست قطار برقی بزنه کردی پاساژ کل میدان را تنگ کردی ترافیک میزنه تا پل میلیاردی سوداگر
تهران شیراز اصفهان تبریز چه فرقی با هم دارن
یکی سوار شه بره
چی دارند این شهرها
هیچی
نه پیشرفتی نه هیچی
ترافیک ترافیک ترافیک
فقط همه دنبال کار
کل استان لرستان را به تو دستور دادند بیاری تهران
بیا بگو چرا
نظرات شما